Ont i blindtarmen

2014-03-18 08:27:16 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Nu under några månader så har jag haft ont i min mage på högra sidan vid blindtarmen, så ibland när jag suttit ner i rest mig upp för fort så har det huggit till riktigt hårt där, och Mattias har tjatat på mig hela tiden att jag måste åka in och kolla upp det dära men jag och sjukhus, jag tänker alltid "nejdå det går över", men nu under helgen så låg jag i sängen på ryggen och skulle vända mig till magen och då högg det till mer en vanligt, sen så satt smärtan i hela tiden och det slutade med att jag ringde upp till 1177 och pratade med dom och det slutade med att hon sa, "du åk upp till akuten nu!" så det var ju bara för mig att åka dit.
 
Så igår morse åkte jag in, men det var så långa väntertider så läkaren sa att jag istället skulle åka till vårdcentralen och få en bedömning där, så dom kände på min mage och tog prover, där jag har ont är troligtvis vid blindtarmen lät det som och det var inge fel på min blindtarm, men vi kom fram till att det kan bero på min gluten, jag är ju gluten och jag har ätit vanlig mat i snart 5 år och jag har inte känt någon skada alls, så jag tänkte att det kanske har växt bort på mig, men det kan det ju typ inte ens göra, så smärtan kan komma längre fram och kan vara dubbelt så värre och farligare, så nu tog vi nya gluten prover för att se om jag ska börjar äta glutenfri mat igen eller hur det nu blir. Blir det inte bättre efter det så ska vi gå vidare och kolla närmare på vad felet kan vara, men så som det verkade nu så är det inte så större fara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback