Ahlgrens bilar pannacotta

2014-03-16 16:10:03 Mat&bak
» Kommentarer(1) «


 
Idag kom min mamma och mormor hit för lunch och fika. Jag har så länge velat testa på att göra pannacotta med ahlgrens bilar i, så det fick det bli till fika idag. Jag började igår kvälls och idag på förmiddagen var jag klar med alla lager, och jösses så g o d den blev och den är ju hur enkel som helst att göra också, det är bara 2 ingredienser i den. Men nästa gång ska jag ha i lite karamellfärg på den gröna så att den syns lite mer.
 
Såhär gör du:
9 dl vispgrädde
1 påse med ahlgrens bilar
 
Koka upp 3 dl grädde på sisen ha sedan i alla bilder av en vald färg rör om tills bilarna har smält, ställ sedan in i kylen och låt stela i 2 timmar sen så gör du samma sak med dom andra två lagerna.
 
 
S m a k l i g m å l t i d

Kommentarer
Postat av: farmor

du är så himla mysig sophie!!!

Svar: Men åh tack <3
Sophie Jansson

2014-03-16 @ 16:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback