Närakuten

2014-04-22 20:36:59 Lydia
» Kommentarer(0) «


Förra veckan så åkte Lydia på en lätt förkylning, och nu under påskhelgen när hon sov hemma hos mormor och morfar så har hon haft väldigt mycket problem med andningen så pass så att inte ens hennes bricanyl har hjälpt, men det har lugnat sig efter att hon fått vilat, men idag så kunde hon knappt prata när hon vaknade och man hörde hur jobbigt det var för henne med andningen.
 
.. jag ringde till samariterhemmet först och där kom jag inte ens fram, sen så ringde jag till årsta vårdcentral och där kom jag bara till växeln och fick tala in ett medelande och dom skulle då ringa tillbaka till mig kl 15 på eftermiddag, och nejtack så länge kan vi inte vänta, så det slutade med att vi åkte upp till närakuten istället, och tänk så bra dom är där, man får tid hur snabbt som helst och dom undersöker efter bara några minuters väntan.
 
Lydia var hur d u k t i g som helst, dom tog stick i fingret och hon grät inte ens, även halsprov gjorde dom sen lyssnade dom på lungorna, det visade sig att vara halsfluss, men vi fick ingen penicillin utskriven då dom tror att astman orsakar det värst, så hon fick istället mollipect som hon nu ska få ta i en vecka, sen så ska vi få komma tillbaka igen så ska dom ta närmare prover på astman, eftersom att inte bricanylen hjälper långre, så får vi se vad dom hittar på så att våran älskling ska få slippa dessa jobbiga andnings svårigheter, det är så hemskt :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback