Nästa barn igen!

2013-03-14 20:14:59 Emilia
» Kommentarer(0) «


Är det inte den ena så är det den andra, nu igen, om och om igen. Självklart så vaknade Emilia upp igår kväll med 39,4 graders feber och börjar kräkas, varför? Vi har legat sjuka så länge nu, så nu tycker jag att det borde räcka för våran del. Lydia bajjar ner hela sängen VARJE morgon sen så mår hon bra, det har inte kommit någon mer kräka ifrån henne. Men Emilia kräktes bara en gång igår och det behöver ju inte vara magsjukan, det kan ju varit att hennes kropp reagerade på den höga febern, för då kräks man ofta. Emilia fick ju även hemska utslag runt ögonen när hon kräktes igår, och jag blev livrädd, men det beror tydligen på att blodkärlen sprack när hon kräktes.
 
Men jag måste få säga att jag är väldigt stolt över Emilia, igår när vi skulle ge henne alvedon så hade vi bara vanlig som man sväljer, och Lydias rump-alvedon, och det var upp till 15 kg, och Emilia väger 16 kg, så då stog det att hon kunde ta av våran alvedon som man sväljer, så hon fick en halv tablett och jag var ju livrädd först och tänkte "hur ska hon klara detta, svälja en halv alvedon?" men det gjorde hon, Emilia hade ett glas vatten i ena handen och alvedonen i andra så la hon den i munnen och drack vattnet och svalde den utan några som helst problem, tänk att våran lilla Emilia klarade det, stolt mamma Idag har iallfall både Emilia och Lydia varit pigga, men säger inget mer, för då kommer väll det ännu mer sjukdom här hemma. men man kan ju hoppas på att vi slipper vara sjuka snart :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback