Tredje dagen på dagis

2013-01-31 15:24:00 Lydia
» Kommentarer(0) «


Jag har ju tagit ledigt ifrån jobbet tis ons tors denna vecka för att få vara med lite på Lydias inskolning på dagis, men nu har det gått 3 dagar, så imorgon blir det jobb för mig. Men det har varit så himla mysigt och roligt att fått vara med i några dagar och se hur allt går för Lydia, och jag kan ju bara säga det alltså, allt går verkligen bara bättre och bättre.
 
Idag var det ute-lek på morgonen efter samlingen, så jag och Mattias var ute kanske 20 min med henne, sen gick vi in och drack kaffe och satt i personalrummet, och Lydia sa inget alls hon lekte på som vanligt, åt lunch gjorde hon också utan oss vid bordet idag. Tar skeden gör hon också och försöker äta med den.
 
Alla dessa tre dagar som jag har varit med så har hon ätit 2 portioner mat och en knäckemacke, så mat får hon i sig. Idag somnade faktiskt lillan på bara 20 min och sov i 1 timma och 30 min, som hon brukar göra hemma, så nu börjar sovrutinerna komma igång. När Lydia vaknade efter vilan så kröp hon runt där inne och skrattade och väckte kompisen Lilly, hihi lilla busfrö. Så det märktes att hon fick den vilan som hon brukar få. Det är så skönt att allt går bra för Lydia :)
 
 
Duktiga tjejen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback