Bakelser

2013-02-06 20:41:29 Mat&bak
» Kommentarer(1) «


 
Bakade ihop lite goda bakelser till min familj nu på kvällen

Ingredienser

50 g Svenskt Smör från Arla

3 st ägg

2 dl strösocker

1 dl Arla® mjölk

4 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

Gör så här:

Sätt ugnen på 225°. Sätt ut pappersformar på en plåt eller smörj en muffinsplåt lätt. Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjölk och smör. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner det i smeten. Tillsätt. Klicka ut smeten i formarna. Grädda mitt i ugnen ca 20 min för stora och ca 12 min för normalstora. Låt muffinsen svalna.

 

Hallonmarängsmörkräm:

4st stora äggvitor (eller 120g)

2 1/4dl socker

250g smör

1tsk vaniljsocker

3 1/3dl tinade hallon

 

Vispa äggvitorna med strösocker. Ha sedan i rumsvarmt smör bit för bit vispa emellan varje bit. Ta sedan i mixade hallon och vaniljsocker. Sen så är det bara att klicka på krämen på alla muffins.


Kommentarer
Postat av: mattias

Dom var jätte goda älskling <3

Svar: hihi bra :-) <3
Sophie Jansson

2013-02-08 @ 18:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback