Pannacotta

2012-10-20 21:02:00 Mat&bak
» Kommentarer(3) «


Du behöver:
5 dl grädde
2 st gelatinblad
½ dl strösocker
1 tsk äkta vaniljsocker
 
Låt gelatinbladen ligga i kallt vatten 5 min. Koka upp grädde och socker i en kastrull. Lyft upp gelatinet ur vattnet och rör ner det i grädden så att det smälter. Låt grädden svalna. Rör ner vaniljsockret. Fördela grädden i 6 portionsformar eller glas. Låt stelna i kylen minst 3 tim. Serveras med frukt eller bär. Som ni ser så serverade jag med hallon, och det blev underbart gott.
 
Smaklig måltid ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mixade du hallonen då eller?

2012-10-20 @ 21:42:58
Postat av: Sophie

Nej, jag kokade upp dom på plattan och hade i vaniljsocker så att det inte skulle vara så surt. Tänkte ha dom varma först men ångrade mig så dom fick stå och bli svala istället, men du kan använda mixer också :)

2012-10-21 @ 10:49:13
URL: http://sophiesunderbara.blogg.se
Postat av: Mattias

Det var jätte gott älskling! Du är så duktig!<3<3

2012-10-21 @ 12:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback