Min andra förlossning

2012-02-02 18:55:20 Min andra graviditet
» Kommentarer(0) «


Tänkte skriva ner lite om min förlossningen här, om hur allt gick och hur lång tid allt tog och lite sånt. ALLT började den 29 januari 2012. Jag vaknar upp på morgonen med sammandragningar och väldigt trött och vi skulle åka hem till min lillasyster då för att fira henne men jag valde att stanna hemma istället. Sen så låg jag typ bara i sängen och vilade sen runt 14 tiden så började jag få förvärkar med rätt långa mellanrum så brydde mig inte riktigt om dom låg bara och vilade bort dom. Sen vi 16 tiden efter att jag vilat klart så kom dom lite oftare så ringde in och pratade med dom på förlossningen och dom sa att det var lungt och att jag skulle vänta och se om det skulle bli värre. Sen nån timma senare så kom dom lite tätare så jag ringde in igen och då sa hon att jag skulle åka in för att bli undersökt iaf, sen när vi väl var inne så undersökte hon mig och då fick hon knappt in ett finger och då sa hon att detta var början på en förlossning och du har bara förvärkar men ta en liten promenad här i cirka 1-2 timmar sen kommer du tillbaka så undersöker vi dig igen så får du väl åka hem i värsta fall om inget har hänt, så jag och mattias gick runt i cirka 40 min och jag hade värkar hela tiden kunde typ ta två steg sen kom dom och bara blev kraftigare och kraftigare, så vi går tillbaka och då undersöker hon mig då gick vattnet och jag var öppen 9 cm och dom riktiga värkarna kom bara nån sekund efter att vattnet gått, så då sa hon du vi får gå in i en förlossnings sal nu för nu är det på gång. Så kämpade jag mig dit och självklart var det rummet längt in så fick kämpa mig in dit med värkar sen fick jag lustgas och vattnet gick ju 20.30 och bara en timme och 8 minuter senare var lydia född. Läkaren skulle gå ut en stund med då ropade barnmorskan på henne du kom tillbaka bebisen kommer ut här nu så mattias han inte filma heller för allt gick jätte fort och jätte bra, vilket jag tycker var väldigt skönt men fattade inte riktigt att jag skulle föda för allt gick så fort. Sen skulle ju moderkakan ut också men den satt bra där inne så det tog tid, det får ta upp till 30min sen måste man operera bort den, men efter 25 min fick vi ut den som tur var. Så nu är vi äntligen tvåbarns föräldrar ♥

♥ Namn: Lydia
♥ Vikt: 3625 gram
♥ Längd: 52 cm
♥ Tid: 21.38

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback