MVC BESÖKET

2011-11-10 16:05:21 Min andra graviditet
» Kommentarer(0) «


Idag innan jobbet så hade jag en tid på mvc för sockerprov. Så emellan 24.00 till 11.00 skulle jag vara fastande och det gick hur bra som helst men att göra socker provet var nog det värsta jag gjort i mitt liv. Först tog dom ju stick i fingret och kolla vad det låg på sen så skulle jag typ dricka vatten som är utspet av massa socker och det skulle jag hälla i mig på mindre än 5 min och det är cirka 3dl och det gick ju aldrig det var så inåt ja fy satan så äckligt det var så jag satt i tvingade i mig det i 10min så det tog lite längre tid men det gjorde inget men hon pressade mig och sa nu för du rappa på och det gör det ju inte bättre liksom, och så fort jag tänker på hur det smakar så känns det som att jag ska spy så efter att jag druckit sockervattnet så har jag mått jätte illa mår illa än liksom så funderar på om man ska försöka kräkas ut allt så att man mår bättre det lär jag ju göra för jag känner att det ligger i magen alltså fy satan mår så illa..

Socker testet tog jag pga att emilia var väldigt stor när hon föddes hon vägde nästan 5KG haha riktigt tjockis, så dom ville kolla om jag hade någon slags diabetes så att dom kanske kunde ge mig tabletter för det men allt såg bra ut så hade inget problem med det men dom skulle höra av sig sen om det skulle vara något eftersom att ALLA mina prover jag tog sist såg inte alls bra ut så man vet aldrig. Ska tillbaka om 2 veckor och ta alla prover igen och se om dom är bättre eller sämre och köpa järntabletter måste jag göra typ nu för nu tjatar dom på mig förfullt. Så till er alla gravida med morgonillamående som ska ta socker testen tycker jag verkligen synd om för det var verkligen inge roligt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback