MUFFINS BAK

2011-11-13 15:27:08 Mat&bak
» Kommentarer(0) «


Hade det lite tråkigt en stund nu så kännde jag mig lite sugen på något plus att det är farsdag♥ så passade på att baka ihop lite muffins lite snabbt och goda blev dom. När jag bakar muffins så gör jag alltid efter sockerkaks recept men det är ju samma sak så det spelar inte så stor roll..             
         

Receptet

2 stora ägg
2 dl socker
50 gram smör eller margarin
2 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
1 dl mjölk (vatten går också bra)
Smaksätt sockerkakan med:
2 tsk vaniljsocker eller
rivet skal av en citron

Tillagning: Värm ugnen till 175 grader. Vispa ägg och socker så att det blir fluffigt efter några minuters vispande. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i äggblandningen. Smält smöret och rör ner den i smeten tillsammans med mjölken. Rör om tills smeten blir jämn och häll sedan ner det i formerna..

(Kanske inte dom snyggaste dåra men väldigt goda!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback